عسل سیاه دانه

۳۰۰,۰۰۰ تومان

شیشه 330 گرمی

 

دسته: برچسب:

توضیحات

عسل سیاه دانه یا عسل شونیز که از شهد گیاه سیاه دانه (Nigella sativa) به دست می‌آید به دلیل گرمی زیاد و با کاهش رطوبت مغز به عنوان یک تقویت قوای مغز به کار می‌رود. مصرف عسل سیاه دانه می‌تواند باعث تقویت حافظه شود. در طب سنتی از این عسل برای پیشگیری و درمان آلزایمر نیز استفاده می‌کنند.

خواص گوناگونی از جمله مقوی و نیروزا، ضد حساسیت و ضد سرفه برای عسل سیاه دانه ذکر شده و شاید برای همین از عسل سیاه دانه به عنوان یکی از عسلهای درمانی یاد می‌کنند.

سیاه‌دانه، یا سُنیز گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی اروپای شرقی و کشورهای بلغارستان، قبرس، رومانی و غرب آسیا و کشورهای ایران، ترکیه و عراق است. این گیاه از خانوادهٔ آلاله‌ها و شمارهٔ گلبرگ‌های آن از پنج تا هشت است و دانه‌های سیاه‌رنگ آن در برگه‌های وسط گل قرار گرفته و بوی مخصوصی دارد. این گیاه حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای میوه‌ای سه‌قسمتی و بزرگ و کپسول‌مانند است که حاوی تعداد زیادی بذر است. زنبور های عسل با تغذیه از این بذرهای سیاه عسل ارگانیک ی تولید میکنند که با نام عسل سیاه دانه شناخته می‌شود. سیاه دانه در ایران در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید.

در نقاط مختلف ایران سیاه دانه را با نام های سیاوله، سیاسونیجه، سیه‌دانه، سیاه‌تخمه، سونیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شهنیز، شنیز، شونوز، شنز، شینیز، سنیز، شویز، کمون هندی، گرنج‏ ، نان‌خواه، نانخه، نانخاة، نانوخیه، شونیز، کبودان، غرفج، خونجک، تشمیزج، بشمه، بوغنج، بزغنج، سیاه‌بیرغ، شنبیذ، شونانا، کالنجی و قالیز نیز می‌شناسند و طبیعتا عسل آن نیز با همین نام ها خطاب می‌شود.

توضیحات تکمیلی

وزن 330 گرم

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عسل سیاه دانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه ارسال محصولات

همراهان گرامی عسل لاویچ سلام؛

به اطلاع می رساند ارسال به شهرستان فقط با هماهنگی تلفنی انجام می پذیرد.

لطفا پس از واریز وجه در صفحه پرداخت و ارسال اطلاعات واریز، جهت هماهنگی ارسال با شماره ۰۹۱۲۲۱۷۱۲۱۸ آقای فرخی تماس حاصل نمایید.

ارسال در تهران نیز توسط پیک و با هماهنگی مشتری گرامی خواهد بود.

This will close in 30 seconds