عسل خوب را از کجا بخرم ؟
۱۳ خرداد ۱۴۰۳/
  • توسط تیم تولید محتوا عسل لاویچ
  • 32
  • 2

عسل، ماده‌ای خوراکی و طبیعی با خواص بی‌شماری است که از دیرباز مورد توجه انسان بوده است. این ماده‌ی شگفت‌انگیز، نه تنها طعمی دلچسب دارد، بلکه منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند به سلامت بدن انسان کمک کند با این حال، متأسفانه در بازار امروز، عسل‌های تقلبی و نامرغوب نیز به وفور یافت می‌شوند. به همین دلیل، یافتن و خرید عسل طبیعی و باکیفیت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

راهنمایی برای اینکه عسل خوب را از کجا بخرم

در این مطلب به بررسی راه‌های مختلف برای خرید عسل خوب پرداخته شده با مجله آموزشی عسل لاویچ همراه باشید:

خرید از زنبوردار

بهترین راه برای اطمینان از کیفیت عسل، خرید مستقیم از زنبوردار است. با این کار، شما می‌توانید از طبیعی بودن و عدم تقلبی بودن عسل مطمئن باشید. همچنین می‌توانید از زنبوردار در مورد نوع گل‌هایی که زنبورها از آنها تغذیه کرده‌اند، سؤال کنید و از این طریق، عسلی با طعم و خواص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اما خرید عسل از زنبوردار همیشه آسان نیست . زنبوردار ها اغلب کندوهای زنبور عسل خود را در بیابان ها و دشت ها و دور از هیاهو و آلودگی شهرها مستقر میکنند و دسترسی به زنبوردار کار ساده ای نیست . البته بعضا برخی از افراد سود جو با قرارداد چند کندو خالی و حتی پر  در کنار جاده های پر تردد یا نزدیک شهرهای بزرگ و برپاکردن چادر اینطور وانمود میکنند که تولید کننده عسل هستند در حالی که در بیشتر موارد عسل بی کیفیت را با قیمتی غیر معقول و چند برابر به فروش می‌رسانند.

خرید از فروشگاه‌های معتبر عسل

با توجه به مشکلات خرید مستقیم عسل از زنبوردار یکی از معقولترین کارها خرید عسل از فروشگاه‌های معتبر مثل عسل لاویچ است. این فروشگاه‌ها با توجه به تجربه و سابقه ای که دارند عسل را از زنبورداران مطمئن تهیه می‌کنند و به کیفیت محصولات خود اهمیت می‌دهند. برای مثال عسل لاویچ به عنوان بهترین فروشگاه عسل ایران با انعقاد قرارداد با زنبورداران معتبر بهترین عسل را خریداری و پس از بسته بندی در فروشگاه های خود عرضه می‌کند.

اما برخی فروشگاه های معتبر عسل نیز ممکن است بهترین عسل را برای فروش عرضه نکنند پس هنگام خرید عسل از فروشگاه، به نکات زیر توجه کنید:

  • برچسب محصول : برچسب محصول باید حاوی اطلاعاتی مانند نام و نوع عسل، تاریخ تولید و انقضا، و نام و آدرس زنبوردار یا شرکت تولیدکننده باشد.
  • طعم و بو : عسل طبیعی طعمی دلچسب و بویی مطبوع دارد. از خرید عسلی که طعم یا بوی نامطبوعی دارد، خودداری کنید.
  • توجه به برند عسل: در دنیای امروز برند محصول از اهمیت زیادی برخوردار است ، همیشه بهترین برند عسل را انتخاب کنید برای مثال برند عسل لاویچ یکی از بهترین برندهای عرضه شده در بازار تهران است.

خرید آنلاین

امروزه، امکان خرید آنلاین عسل نیز وجود دارد. با این حال، هنگام خرید آنلاین عسل، باید از معتبر بودن فروشگاه اینترنتی و کیفیت محصولات آن اطمینان حاصل کنید. در چند سال اخیر برند های متفرقه ی زیادی به صورت آنلاین اقدام به عرضه عسل کرده اند اما تجربه ثابت کرده که مجموعه هایی که به صورت تخصصی روی یک محصول تمرکز دارند اغلب برای اینکه به بهترین برند عسل بازار تبدیل شوند روی کیفیت عسل ی که برای فروش آن اقدام میکنند توجه زیادی دارند.

برای اینکه متوجه شوید بهترین فروشگاه اینترنتی عسل کدام سایت است می‌توانید نظرات مشتریان دیگر را در مورد فروشگاه را مطالعه کنید به کانال شبکه های اجتماعی سایت سر بزنید و همچنین از فروشگاه در مورد نحوه‌ی نگهداری و حمل و نقل عسل سؤال کنید.

توجه داشته باشید که قیمت عسل طبیعی ممکن است کمی بیشتر از عسل‌های تقلبی باشد  اما همیشه گران خریدن عسل به معنای کیفیت بهتر آن نیست.  بهترین زمان برای خرید عسل، فصل بهار و تابستان است که فصل فعالیت زنبورها است  اما همیشه در فروشگاه هایی که عنوان بهترین برند عسل را یدک میکشند عسل با کیفیت پیدا میشود.

انواع مختلفی از عسل در بازار موجود است که هر کدام خواص و طعم خاص خود را دارند  برای همین ممکن است طمع بعضی از عسل ها با ذائقه شما سازگار نباشد پس صرفا طمع عسل نمیتواند نشان دهنده کیفیت عسل باشد. برای انتخاب عسل با کیفیت مناسب ذائقه خود می‌توانید از کارشناسان فروش برند عسل مربوطه کمک بگیرید.

 بر خلاف باور عموم که عسل را مناسب برای وعده صبحانه میدانند عسل را می‌توان به صورت خام، در چای یا در انواع دسرها و غذاها استفاده کرد و با توجه به خواص بی نظیر این ماده غذایی توصیه میشود در مصرف عسل اصلا خساست به خرج ندهید.

2 Comments

  1. سمیه رضایی
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در ۲:۰۵ ب٫ظ

    خرید عسل خوب همیشه یک چالش بزرگ برای من بوده از بس که عسل تقلبی توی بازار زیاد شده ، نمیدونم چطوری درست میکنن که قیمتش از شکر م کمتر میشه

  2. سعید
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    به عنوان یک نفر که سالهاست عسل مصرف میکنم به جرعت میتونم بگم بهترین برند عسل لاویچ هست

اضافه کردن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *