عسل سیاه دانه

۳۳۰,۰۰۰ تومان۶۶۰,۰۰۰ تومان

عسل سیاه دانه اصلی قابل عرضه در بسته بندی با شیشه 330 گرمی و 900 گرمی 

 

شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:

توضیحات

عسل ماده غذایی بسیار مفید و مغذی است که با توجه به تغذیه ی زنبور عسل انواع مختلفی را داراست. عسل سیاه دانه یکی از این انواع عسل است. عسل سیاه دانه از شهد گل های سیاه دانه گرفته شده و خواص بسیاری دارد. خواص عسل سیاه دانه قابل توجه بوده و در درمان بسیاری از بیماری ها و دردهای بدن، مفید و موثر می باشد.

سیاه دانه، دانه ای سیاه رنگ است که مزه تلخ و گرمی دارد و خواص آنتی اکسیدانی آن به خوبی شناخته شده است. سیاه دانه در انواع ادویه های غذایی استفاده می شود و انگل و باکتری را از بدن می زداید و اینگونه سلامتی را در بدن افزایش می دهد. به سیاه دانه سیاه تخمه، شونوز، شونیز، کمون اسود، کمون هندی، سرنیچ سیاه و سنوخ سیاه نیز گفته می شود.

سیاه‌دانه، یا سُنیز گیاهی یک‌ساله و گلدار و بومی اروپای شرقی و کشورهای بلغارستان، قبرس، رومانی و غرب آسیا و کشورهای ایران، ترکیه و عراق است. این گیاه از خانوادهٔ آلاله‌ها و شمارهٔ گلبرگ‌های آن از پنج تا هشت است و دانه‌های سیاه‌رنگ آن در برگه‌های وسط گل قرار گرفته و بوی مخصوصی دارد. این گیاه حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای میوه‌ای سه‌قسمتی و بزرگ و کپسول‌مانند است که حاوی تعداد زیادی بذر است. زنبور های عسل با تغذیه از این بذرهای سیاه عسل ارگانیک ی تولید میکنند که با نام عسل سیاه دانه شناخته می‌شود. سیاه دانه در ایران در اراک و اصفهان به فراوانی می‌روید.

در نقاط مختلف ایران سیاه دانه را با نام های سیاوله، سیاسونیجه، سیه‌دانه، سیاه‌تخمه، سونیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شهنیز، شنیز، شونوز، شنز، شینیز، سنیز، شویز، کمون هندی، گرنج‏ ، نان‌خواه، نانخه، نانخاه، نانوخیه، شونیز، کبودان، غرفج، خونجک، تشمیزج، بشمه، بوغنج، بزغنج، سیاه‌بیرغ، شنبیذ، شونانا، کالنجی و قالیز نیز می‌شناسند و طبیعتا عسل آن نیز با همین نام ها خطاب می‌شود.

عسل سیاه دانه یا عسل شونیز که از شهد گیاه سیاه دانه (Nigella sativa) به دست می‌آید به دلیل گرمی زیاد و با کاهش رطوبت مغز به عنوان یک تقویت قوای مغز به کار می‌رود. مصرف عسل سیاه دانه می‌تواند باعث تقویت حافظه شود. در طب سنتی از این عسل برای پیشگیری و درمان آلزایمر نیز استفاده می‌کنند.

خواص گوناگونی از جمله مقوی و نیروزا، ضد حساسیت و ضد سرفه برای عسل سیاه‌دانه ذکر شده و شاید برای همین از عسل سیاه دانه به عنوان یکی از عسلهای درمانی یاد می‌کنند.
عسل سیاه دانه
خرید عسل سیاه دانه از فروشگاه عسل لاویچ

خواص عسل سیاه دانه

عسل‌سیاه‌دانه توسط زنبور های عسل تولید می شود. زنبور های عسل، شهد گل های سیاه دانه را مکیده و سپس تولید عسل سیاه دانه می کنند. عسل سیاه دانه برای بدن و درمان بیماری های مختلف بدن بسیار مناسب است. این عسل طبع بسیار گرمی دارد از این رو برای از بین بردن بیماری هایی که ریشه در سردی بدن دارند مفید می باشد. عسل سیاهدانه برای تقویت ایمنی و مقاوت بدن بسیار موثر است از این رو مصرف این عسل بسیار توصیه می شود.

با استفاده از عسل سیاه دانه می توانید مشکلات تنفسی و آسم را درمان نمایید. این عسل علائم این بیماری های تنفسی را کاهش داده و تنفس را راحت تر خواهد کرد.

عسل سیاه دانه به واسطه ی طبع گرمی که دارد رطوبت مغز را کم کرده و مغز را تقویت می نماید. مصرف عسل سیاه دانه می تواند ابتلا به آلزایمر را در افراد مسن کاهش دهد.

مصرف عسل سیاه دانه می تواند در درمان سردردهای میگرنی موثر عمل کند. عسل سیاهدانه التیام بخش دردهای عصبی است و آرامش را به افراد باز می گرداند. همچنین عسل سیاهدانه در درمان بیماری های مثانه و کلیه موثر بوده و به درمان و دفع سنگ کلیه کمک می نماید.

عسل سیاه دانه درمانگر خوبی برای بیماری های گوارشی بوده و یبوست و تهوع را از بین می برد. باید بدانید که مصرف این عسل برای خانم هایی که دوران قاعدگی نامنظمی دارند موثر می باشد و عادت ماهانه بانوان را نظم می بخشد. جدای از این، عسل سیاه دانه به کاهش درد زایمان در بانوان کمک می کند پس بهتر است با مشورت پزشک، در دوران بارداری از مصرف عسل سیاهدانه غافل نشوید.

عسل سیاه دانه همچنین افزایش دهنده ی شیردهی در مادران می باشد و طبع گرم این عسل طبیعی برای قوای بدن بسیار مفید است.

از عسل سیاه دانه می توانید برای روشن شدن پوست استفاده کنید. تنها کافی است که عسل را مانند ماسک بر روی پوست بمالید. قبل از استفاده از ماسک عسل سیاهدانه، توجه داشته باشید که این ماسک را روی قسمت کوچکی از پوست خود تست نمایید تا خیالتان از عدم حساسیت پوست به عسل راحت شود.

ماسک عسل سیاه دانه می تواند درمانگر خوبی برای جوش های چرکی پوست باشد و برای اینکار تنها کافی است که مقداری از عسل سیاه دانه را روی پوست بمالید بعد از گذشت چند دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. با مداومت در مالیدن عسل بر روی جوش های چرکی، شاهد رفع جوش های چرکی پوست خواهید بود.

ترکیب عسل و سیاه دانه

جدای از مصرف عسل سیاه دانه، می توانید از ترکیب عسل و سیاه دانه هم استفاده کنید. ترکیب عسل و سیاه دانه با فواید سلامت گوارشی مرتبط است. سیاه دانه می تواند به هضم غذا کمک کند و عسل هم به دلیل خواص گوارشی اش شناخته شده است.

ترکیب عسل و سیاه دانه بسیار طبع گرمی دارد و می تواند قوای بدن را افزایش داده و در درمان بیماری های تنفسی و گوارشی موثر عمل کند. ترکیب عسل و سیاه دانه می تواند به هضم غذا کمک کرده و سیستم گوارشی را بهبود بخشد.

مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه برای بانوان مفید بوده و می تواند عادات ماهانه ی بانوان را منظم کرده و دردهای عادات ماهانه را کاهش بخشد. ترکیب عسل و سیاه دانه بسیار معجزه بخش برای مادران شیرده خواهد بود و شیردهی را در مادران افزایش می دهد. از این مورد غافل نشوید که مصرف عسل و سیاه دانه سردی مغز را برده و مغز را بهبود می بخشد.

توضیحات تکمیلی

وزن

شیشه 900 گرمی, شیشه 330 گرمی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عسل سیاه دانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه ارسال محصولات

همراهان گرامی عسل لاویچ سلام؛

به اطلاع می رساند ارسال به شهرستان فقط با هماهنگی تلفنی انجام می پذیرد.

لطفا پس از واریز وجه در صفحه پرداخت و ارسال اطلاعات واریز، جهت هماهنگی ارسال با شماره ۰۹۱۲۲۱۷۱۲۱۸ آقای فرخی تماس حاصل نمایید.

ارسال در تهران نیز توسط پیک و با هماهنگی مشتری گرامی خواهد بود.

This will close in 30 seconds