فواید خوردن عسل
۱۶ تیر ۱۴۰۳/
  • توسط تیم تولید محتوا عسل لاویچ
  • 41
  • 0

عسل مقوی ترین و مغذی ترین ماده خوراکی است که خوردن عسل برای بدن انسان، هزاران فایده به ارمغان دارد. فواید خوردن عسل خیلی زیاد است چرا که عسل حاوی آنتی اکسیدان های قوی، قند طبیعی و کلسیم است از این رو سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای دستگاه گوارش و پوست انسان ارزشمند است.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با فواید خوردن عسل آشنا کنیم تا مبادا از خوردن این ماده غذایی ارزشمند غافل شوید.

توصیه می شود که خوردن عسل در صبح انجام شود تا بدن از همان ابتدای صبح انرژی مورد نیاز خود را کسب کند و آماده برای فعالیت های روزانه گردد. در واقع خوردن عسل در اول صبح انرژی لازم برای بدن را صد چندان می کند. با خوردن عسل در صبح، گویی انرژی تمام نشدنی به سراغتان می آید چرا که عسل یک ماده خوراکی مغذی است که سوخت مورد نیاز برای بدن را در عرض زمانی کوتاه تامین می کند.

توجه داشته باشید که از دادن عسل به نوزادان زیر دو سال جدا خودداری نمایید چرا که میزانی از سم متابولیسم در عسل وجود دارد که با خوردن عسل توسط نوزاد این سم وارد بدنش می شود و اینگونه در نوزاد مشکل ایجاد خواهد شد. پس توصیه می شود به هیچ عنوان به نوزاد زیر دو سال عسل داده نشود.

فواید خوردن عسل

خوردن عسل فواید بسیاری دارد که ما در اینجا به طور مختصر به مجموعه فواید عسل اشاره می کنیم قطعا با دانستن این فواید از خرید عسل قافل نخواهید شد.

افزایش مقاومت بدن

اولین و شناخته شدن فایده عسل این است که با خوردن عسل مقاومت بدن افزایش میابد و اینگونه بدن در برابر ویروس ها و بیماری ها مقاومت دارد و به راحتی بیمار نمی شود. این را می توانستید در دوران بیماری کووید ۱۹ هم شاهد باشید چرا که با خوردن عسل در آن زمان مقاومت بدن بالا می رفت و ویروس نمی توانست فرد را از پا درآورد.

رفع بوی بد دهان

یکی دیگر از فواید خوردن عسل این است که با خوردن عسل در صبح می توانید بوی بد دهان را رفع نمایید. به دلیل فعل و انفعالات دستگاه گوارشی در شب، گاز ها و اسید هایی در بدن ایجاد می شود که این گاز ها بوی بد دهان و حلق را در اول صبح رقم می زند که با خوردن عسل به راحتی این بوی بد دهان رفع می گردد.

کنترل قند خون

فایده دیگر عسل کنترل قند خون است . عسل دارای قند طبیعی است که خاصیت کنترل انسولین در بدن را دارد و میزان گلوگز در بدن را در دست می گیرد. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند خوردن عسل برای افراد دیابتی بد و خطرناک است که این باور اشتباه در جامعه باید اصلاح شود.

بهبود گردش خون با خوردن عسل

فایده بعدی عسل این است که خوردن عسل در طول روز، سبب می شود تا گردش خون در بدن بهبود یافته و اینگونه با بهتر شدن گردش خون در بدن، شفافیت، شادابی و جوانسازی اتفاق می افتد و بافت های آسیب دیده پوستی التیام پیدا می کنند. بدانید که خوردن عسل خون را رقیق کرده و گلبول های سفید را در خون ارتقا می دهد.

کاهش استرس با خوردن عسل

از فواید خوردن عسل این است که با خوردن عسل به راحتی می توانید یک روز شلوغ و بدون استرس را تجربه کنید. معمولا افراد، هر روز در گیر استرس و مشغله های زیادی هستند از این رو با خوردن عسل به راحتی می توانند روزی بدون استرس داشته باشند.

تقویت استحکام استخوان ها

استحکام استخوان ها فایده دیگر عسل است که کمتر در باره آن شنیده ایم . خوردن عسل می تواند روند پوکی استخوان را به تعویق بیندازد. اگر عسل را با شیر ترکیب کنید و میل نمایید به راحتی در جذب کلسیم شیر کمک می نماید و استخوان ها را تقویت خواهد کرد.

بهبود آلرژی با خوردن عسل

با خوردن عسل می توانید در کاهش آلرژی موثر باشید چرا که عسل دارای خاصیت ضد التهابی است و به راحتی کمک به درمان آلرژی می کند. عسل یک ماده ضد آلرژی می باشد که با خوردن عسل، اگر به آلرژی دچار هستید، خصوصا آلرژی های فصلی دارید می توانید از خوردن عسل غافل نشوید چرا که وجود گرده در عسل سبب ایجاد آنتی بادی در بدن می شود و این خود مانند یک واکسن در برابر آلرژی می باشد.

شفافیت و استحکام پوست

با خوردن عسل می توانید شفافیت و استحکام پوست را داشته باشید. عسل به دلیل مواد جاذب رطوبت و یا همان هومکتانت ها می تواند مرطوب کردن پوست را رقم بزند و از طرفی باکتری های عامل آکنه پوستی را از روی پوست از بین ببرد.

بهبود خراش و زخم با خوردن عسل

عسل خاصیت ضد التهابی دارد و التیام را نقش می زند. با مصرف عسل می توانید خراش و زخم و سوختگی را بهبود بخشید.

بهبود بخش دستگاه گوارش و معده

خوردن عسل برای دستگاه گوارش و معده بسیار مفید است و به تسکین دهنده ی رفلاکس و سوزش معده مشهور می باشد.

بهبود ناراحتی های چشمی

با خوردن عسل به راحتی می توانید بیماری آب مروارید چشم و ناراحتی های چشمی را بهبود بخشید. عسل در درمان و التیام ناراحتی های قرنیه چشم بسیار مفید است.

خوردن عسل در زنان زنان

با خوردن عسل می توانید از شر عفونت های زنانه قارچی نجات پیدا کنید چرا که عسل حاوی فلاوونوئید ها می باشد که در درمان این عفونت های قارچی بسیار موثر عمل خواهد کرد. در کل خوردن عسل برای زنان بسیار مفید است و توصیه می شود که زنان از خوردن عسل غافل نشوند چرا که عسل زود هضم بوده و به دلیل بالابودن آنتی اکسیدان ها و مواد اسیدی ضد میکروبی و ضد باکتریایی برای تقویت بدن بسیار مفید است.

عسل طبیعی یک ماده مغذی می باشد که حاوی ویتامین ها و اسید های آمینه و قندها و مواد معدنی بوده که خوردن آن برای انسان ضروری است.

خوردن عسل در مردان

خوردن عسل در مردان بسیار موثر بر جذب کلسیم است از این رو رشد را در آن ها به دنبال دارد. خوردن عسل بر تقویت قوای جنسی، جلوگیری از سرطان، رفع رفلاکس و حالت های آلرژیک، در مان سرماخوردگی، رفع بی خوابی و همچنین التیام زخم ها در آن ها موثر عمل می کند. معمولا مردان به دلیل مشغله های کاری بیشتر دچار مشکل بی خوابی می شوند که با خوردن عسل به طور متمادی می توانند این مشکل را رفع نمایند.

اضافه کردن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *