عسل پونه کوهی

(1 بررسی مشتری)

قیمت اصلی ۳۵۷,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۳۹,۱۵۰ تومان است.

شیشه 330 گرمی

 

شناسه محصول: نامعلوم دسته: برچسب:

توضیحات

عسل پونه کوهی نوعی عسل تک گل است که از شهد گیاه پونه کوهی (Mentha longifolia) به دست می‌آید. این گیاه در مناطق کوهستانی ایران و سایر نقاط جهان می‌روید و زنبور عسل با جمع‌آوری شهد آن، عسل ارگانیک با خواص منحصر به فرد تولید می‌کند.

عسل پونه کوهی محصولی از شهد گیاهان کوهستان و دارای خواص گوناگونی از جمله مقوی و نیروزا، ضد حساسیت و ضد سرفه جهت کمک به درمان بیماری‌های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود عملکرد گوارش ، تسکین دردهای عضلانی و مفصلی ، کمک به درمان زخم‌ها و جراحات و بهبود سلامت پوست است.

عسل پونه کوهی به طور کلی قهوه‌ای روشن تا عقیقی است. البته رنگ آن می‌تواند به عوامل مختلفی مانند نوع گیاه پونه، منطقه رویش گیاه و زمان برداشت عسل بستگی داشته باشد. عسل پونه کوهی معطر و بوی آن شبیه به گیاه پونه کوهی می‌باشد.

عسل پونه کوهی به دلیل داشتن مواد مغذی و آنزیم‌ها، ممکن است شکرک بزند. شکرک زدن عسل طبیعی است و نشان دهنده کیفیت آن می‌باشد. برای شکرک زدایی عسل می‌توانید آن را به مدت چند دقیقه در حمام آب گرم قرار دهید. در این عسل ممکن است ناخالصی‌هایی مانند گرده گل و ذرات گیاه پونه داشته باشد. وجود این ناخالصی‌ها طبیعی است و میتواند نشان دهنده کیفیت عسل نیز باشد.

عسل پونه کوهی از جمله عسل های طبیعی تک گیاه است که مصرف دارویی دارد. عسل پونه کوهی دارویی ترین عسل ارگانیگ در ایران است که برای سلامت زنان ارزش دارویی قابل توجهی دارد. پونه کوهی مربوط به نام منطقه پنج انگشت است که کلنی زنبور های عسل در این مراتع قرار می گیرند و از شهد درختچه های پنج انگشت تغذیه نموده و عسل طبیعی عسل پونه کوهی را تولید می کنند.

پس عسل پونه کوهی از شهد بوته های پنج انگشت تهیه می شود. درختچه های پنج انگشت به صورت خودرو در کنار رودخانه ها رشد پیدا نموده اند. این درختچه ها از جمله گیاهان شهدزا هستند که نام های محلی بسیاری برای این گیاه در نظر گرفته شده است. از جمله نام های درختچه پنج گیاه، پونه کوهی، بنگرو، جاز، فلفل بیابانی، گیاه زنان و بنگله می باشد.

زنبور داران این محله را با نام پونه کوهی می شناسند از این رو عسل تولید شده از شهد این گیاهان هم عسل پونه کوهی نامیده می شود اما از نظر علمی می توان به این عسل، عسل پنج انگشت گفت.

گیاه پنج انگشت از جمله گیاهان تیره نعناع است که ارزش دارویی بسیار بالایی دارد. در طب سنتی از گیاه پنج انگشت برای درمان مشکلات زنان از جمله مشکلات هورمونی زنان، افزایش شیر مادران، قاعدگی و اختلالات قاعدگی، افزایش میل جنسی در زنان، کاهش میل جنسی مردان، اثرات آنتی بیوتیک و  ضد نفخ استفاده می شده است.

گیاه پنج انگشت در اروپا و امریکا به وفور می باشد به طوری که در فضاهای سبز این قاره ها کشت می شود. قرص های فمودین و ویتاگنوس از گیاه پنج انگشت تهیه می شود.

گیاه پنج انگشت درختچه ای با ارتفاع یک تا سه متر است که برگ های پنج برگچه ای دارد، گل های گیاه پنج انگشت به صورت گل آذین سنبله آبی مایل به بنفش و عطراگین می باشد.گیاه پنج انگشت به صورت کروی هستند که به فلفل بیابان معروف می باشد و خواص دارویی ویژه دارد.

گیاه پنج انگشت از جمله گیاهان با ارزش در زنبورداری است و به دلیل تولید شهد فراوان و عسل با کیفیت، در زنبور داری ایران بسیار مورد توجه است. گیاه پنج انگشت در بهار و تابستان گل می دهد ولی پیک گل دهی آن در خرداد و تیر ماه است. در مناطق گرمسیری جنوبی، در بیشتر ماه های سال گل دهی دارد.

در همه مناطق نمی توانید عسل تک گیاه را داشته باشید و فقط می توانید عسل چند گیاه را تولید کنید ولی در برخی مناطق مانند دشت شیمبار استان چهارمحال بختیاری تراکم گیاه پنج انگشت آنقدر بالاست که امکان گرفتن و برداشت عسل تک گیاه قابل توجه می باشد. عسل پونه کوهی رنگ کهربایی دارد که یا روشن است یا تیره و عطر و طعم خاص آن شما را حیرت زده می کند.

عسل پنج انگشت از جمله عسل های ویژه در کشور های اروپایی است که تولید آن بالا و قابل توجه است ولی در کشور ایران عسل تک گیاه پونه کوهی به میزان محدودی تولید می شود. شما می توانید عسل پونه کوهی را از عسل لاویچ تهیه نمایید تا از طبیعی بودن آن اطمینان داشته باشید. عسل پونه کوهی خواصی چون درمان بیماری های زنانه به ویژه سندرم پیش از قاعدگی، شیرافزا، تنظیم هورمون های زنانه، خواص آنتی باکتریال و ضد نفخ را داراست که بسیار قابل توجه است.

عسل پونه کوهی
عسل پونه کوهی – فروشگاه لاویچ

خواص عسل پونه کوهی

بیماران دیابتی می توانند مصرف عسل پونه کوهی را با مشورت دکتر داشته باشند. عسل پونه کوهی خواص ویژه ای دارد که می توان به برخی از آن ها اشاره داشت از جمله: تقویت ایمنی بدن، ضد سرفه، ضد حساسیت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، ضد التهاب و تسکین دردها و … .

عسل پونه کوهی آنزیم ها و مواد مغذی دارد و خواص ویژه ای چون ایمنی بدن، ضد سرفه، ضد حساسیت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، ضد التهاب و تسکین دردها و … را داراست. برای اطمینان از سلامت و ارگانیک بودن عسل پونه کوهی می توانید به سراغ عسل لاویچ رفته و با کیفیت ترین عسل را از آن خود کنید.

شکرک می زند و این رس بستن و شکرک زدن عسل طبیعی ربطی به کیفیت آن ندارد. برای رفع شکرک و رس بستن عسل پونه کوهی می توانید تنها چند دقیقه آن را در حمام آب گرم قرار دهید. در عسل پونه کوهی می تواند ناخالصی هایی دیده شود و این نشان از طبیعی بودن عسل پونه کوهی دارد. این ناخالصی ها چیزی جز، گرده گل و ذرات گیاه پنج انگشت نیست پس خیالتان راحت باشد.

مصرف عسل پونه کوهی

عسل پونه کوهی عسلی با خاصیت دارویی می باشد و توصیه می شود روزانه به صورت ناشتا در اول صبح به میزان یک تا دو قاشق چای خوری مصرف گردد. می توانید برای مصرف عسل پونه کوهی میزانی از عسل را با آب ولرم یا آب میوه هایی چون پرتقال ترکیب کنید و مصرف نمایید.

توضیحات تکمیلی

وزن 900 گرم

1 دیدگاه برای عسل پونه کوهی

  1. رضا

    عسل پونه کوهی خواص خیلی خوبی داره

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نحوه ارسال محصولات

همراهان گرامی عسل لاویچ سلام؛

به اطلاع می رساند ارسال به شهرستان فقط با هماهنگی تلفنی انجام می پذیرد.

لطفا پس از واریز وجه در صفحه پرداخت و ارسال اطلاعات واریز، جهت هماهنگی ارسال با شماره ۰۹۱۲۲۱۷۱۲۱۸ آقای فرخی تماس حاصل نمایید.

ارسال در تهران نیز توسط پیک و با هماهنگی مشتری گرامی خواهد بود.

تذکر ضروری: به خرید هایی که در ایام تعطیل ثبت می گردند، در اولین روز کاری بعدی رسیدگی خواهد شد.

This will close in 30 seconds